fredag 26. desember 2014

Veganske og glutenfrie Amerikanske pannekaker

Ingredienser: *4 dl all purpose glutenfritt mel *0.7 dl bokhvete mel *3-4 SS sukker *1 ts salt *2 dl melk, jeg brukte soya. *2 dl vann *3 SS kokosolje natural eller vegansk smør Slik gjør du: Ta det tørre og bland i en bolle, deretter tilsetter du melken, vannet og olja/ smøret, miks godt sammen. Røren skal være veldig tykk i konsistens slik at den ikke flyter så lett utover når man skal stekepannekakene.
Deretter lar du røren stå og hvile i 5-10 min. Ta litt smør i stekepannen, hell oppi en øse med røre på litt over middels varme på stekeplaten. Når pannekaken begynner å stivne i kantene er den klar for å snus. Ta litt smør under pannekaken når den snus. Stek til de blir gyldne i fargen. Når jeg hadde nok til en røre igjen tok jeg ca 10 blåbær og rørte i røren før jeg skulle steke siste pannekaken. Da får du blåbær pannekake, det er egentlig bare fantasien som setter en stopper for hva du ønsker å ha i, eller om du vil ha de vanlige. Velbekomme :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.