mandag 22. desember 2014

Liten introduksjon av meg selv

Jeg valgte å bli veganer 7 desember 2014, før det så hadde jeg kuttet ned på melkeprodukter og fisk. Kjøtt kuttet jeg ut for flere måneder siden, da jeg uansett aldri har vært noe særlig glad i kjøtt. Hadde egentlig tenkt til å gå over til pescetarianer, for jeg tenkte at jeg ikke ville klare å holde meg unna fisk. Men etter å ha tenkt veldig mye så syns jeg at det beste var å kutte ut alt. Det er bedre å gå for noe 100% enn 70% mener nå jeg. Skulle faktisk ønske at jeg hadde fått opp øynene mine før, for jeg har aldri vært noe tilhenger av den animalske kosten. Hver gang vi spiste julemiddag fra jeg var liten så ble det som regel poteter og det andre tilbehøret. Aldri vært noe særlig fan av ribbe, syns det lukter litt spesielt. Og når jeg laget meg omelett krydret jeg den ekstra mye for å ikke kjenne egge-smaken. Jeg har sett en dokumentar som heter Vegucated, og den anbefaler jeg alle å se. Den følger tre kjøtt og oste-elskere som går med på å følge en vegansk diett i seks uker, for å lære hva det handler om.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar.